Busca la teva estrella


Per una romàntica com jo… l’estiu és la millor època per observar les estrelles…..

Lluny de la ciutat, del soroll i de la pol·lució atmosfèrica i lluminosa…. Ens podem meravellar de la quantitat d’estels que hi ha a l’univers……

Em sento petita, minúscula….. davant d’aquesta immensitat!

El primer que et recomano que facis, és que compris un planisferi (en qualsevol llibreria nàutica, el pots trobar)..... A continuació.... i si vius a la ciutat...., agafa el cotxe i cap a la muntanya, lluny.... allà on la llum no hi arribi (suposo que això pot resultar difícil..... però es qüestió de buscar un lloc on hi ha hagi poca contaminació lumínica, per tal de poder veure el cel i la seva foscor amb la millor qualitat possible....)

Després...... també haig de dir que el tema del planisferi no sempre és fàcil d’interpretar.... i de veure la situació dels estels tal i com en la seva posició s’indiquen....... Si no ho consegueixes.... no t’agobiis.... estira’t al terra, i mira el cel........ és tant senzill com mirar... solament mirar el cel....és meravellós....... Disfruta’l !!!!!

És indescriptible!!!!
Jo tinc la “meva pròpia” estrella..... és màgica..... i quan la veig.... sé que és aquella..... que canvia de posició .... però sempre te una lluminositat especial que em captiva...... i la segueixo amb la meva mirada.... fins que desapareix....
I per que no.... tenir una estrella pròpia.... en veure-la.... vaig pensar: Té una llum molt brillant... que ressalta sobre la resta... Serà la meva llum!!!! Serà la meva estrella..... i la podré mirar sempre que vulgui......

Investigant.... investigant.. vaig descobrir que és “Arturus”, nom de l’estrella principal de la constel·lació de “Bootes”. Curiosament, el seu nom fa referència a un pastor, o un guarda, depèn de la historia, i de la interpretació ... Pels romans era el guarda dels set bous que corresponien a les set estrelles principals de la Osa Major. Els hebreus, reconeixien en aquesta constel·lació l’estrella de Job. La seva estrella alpha Boo es coneix com Arcturus, nombre grec que es tradueix a "el guarda de la osa" (3a estrella més brillant entre les que hi ha al cel….)
http://usuarios.lycos.es/astro114/OBSERVACION-BOOTES.htm

Tant és el seu nom i el seu origen
Per mi... potser..... una estrella que va desaparèixer de la terra...
(com deia Mecano)


“Laika”

“…y si hacemos caso a la leyenda entonces tendremos que pensar que en la tierra hay una perra menos y en el cielo una estrella más…”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Diga'm el que penses..... :-D

LA MEVA BOJERIA MÉS GRAN FINS EL MOMENT!

LA MEVA BOJERIA MÉS GRAN FINS EL MOMENT!
SALTAR EN PARACAIGUDES!!! Res millor per celebrar el meu 32è i 33è Aniversari! Espero celebrar-n'he molts i molts més!!!!

SI ET CAL UN FUSTER...

En conec un de molt bo, només m'has d'escriure i t'informaré encantada! escriu-me!