MONA 2012

Com cada any, i amb molta il·lusió, he fet la Mona per la meva nevodeta....

Aquest any, amb una particularitat, i és que per adornar, hi volia una Kitty....

I vaig trobar una kitty de sucre, ben bonica per posar-la al damunt del pastís...
Ahir al vespre, vaig fer la base, i aquest matí, el recobriment amb xocolata...

Us deixo la recepta, perquè la veritat és que estava per llepar-se els dits!

200 grams de farina, 200 grams de sucre, 6 ous, 1 sobre de llevat Royal, 1 llimona, 250 grams de xocolata per la cobertura, 100 grams de mantequilla, i mig got de llet.

Precalentem el forn  a 180 graus, mentres preparem els ingredients. 
Batirem 4 ous, més dues iemes més. Reservem les clares, i 175 grams de sucre, la ratlladura de la llimona i el mig got de llet. Cal que estigui ben barrejat, amb el que si voleu fer servir la batidora, molt millor... Quan estan tots els ingredients barrejats, hi afegirem la farina i el sobre de llevat. I seguirem batent, per a que quedi una barreja ben homogenia, sense grumolls. 
A continuació, barrejarem la resta de sucre, amb les 2 clares d'ou, amb les varetes de la batidora, fins a punt de neu.  Quan estiguin ben muntades, les barrejarem amb la resta de barreja que havíem reservat, amb cura, per a que les clares no es baixin.
I omplirem el motllo que prèviament, haurem envadurnat de mantega, per a que es pugui desmotllar millor. 
Al forn, a 180º uns 45 minuts.


Un cop transcorreguts els 45 minuts, punxarem el pastís, i si surt completament net el gavinet, és que ja esta cuit del tot.
Desmotllarem i deixarem refredar.


Per al recobriment, escalfarem al bany maria, un bol amb la xocolata, i la mantega, fins aconseguir que estigui del tot desfeta i ben barrejada.
 
Recobrirem amb una espàtula el pastis... i el deixarem refredar, no sense abans, posar-hi els adornaments corresponents, en aquest cas la Kitty, els pollets, plomes i ous... 


I voilà.... aqui una senyora mona!!!! Una mona feta amb molt de "carinyu"!!!

  I no en tinc cap dubte que la meva nevodeta .... ha disfrutat d'allò més!!!!!
 
 
                                              FELIÇ MONA 2012!!!

9 comentaris:

  1. ets una artista......quina sort té la navodeta

    ResponElimina
  2. Felicitats per la navodeta i per la mona, segur que ha estat encantada.

    ResponElimina
  3. Impossible no gaudir-la amb aquesta pinta ;-)

    ResponElimina
  4. Quina mona més maca!!!! Això ho vull fer jo a la meva nevodeta, a veure si m'apunto recepte i per a la propera! Gràcies per a compartir-ho!!!!! :)

    ResponElimina
  5. Et va quedar una mona de disseny. Tens bon gust fent coses amb les mans.

    ResponElimina
  6. Bon dia Eli!!!!
    La primera visita que faig avui :)

    ResponElimina
  7. Jo també soc de la religió dels somriures ( hi he dedicat més d'un post http://viuillegeix.wordpress.com/2011/12/24/que-es-renovi-laire/ ) i em va encantar poder-te saludar en el sopar veinal que va organitzar el carallot de veí. Cal admetre que de prop i en mig de la gresca, no és tan carallot, però diguem-ho fluixet no sigui cas que ens senti i li pugin els fums....

    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Nena, quin goig de mona!
    Vam parlar molt poquet, però et puc dir que tens un gran somriure, i que realment és la segona millor cosa que pots fer amb la boca ;)

    ResponElimina
  9. Joan, es fa el que es pot! ;))))

    Gràcies Pakiba, la veritat és que va sortir una mona boníssima...flongeta flongeta! ;)

    Doommaster, quina gràcia em va fer poder compartir el sopar amb tu! Encantada!! La propera, porto el postre!!! ;)

    Thera, no et diré que les pastisseries no facin autèntiques birgueries, però, a mi la veritat, és que m'agrada fer-la a casa, i li poso molta il.lusió, suposo que per això surt tant bona! L'any que ve la fas, i a veure que tal??!

    Paseante, et varem trobar a faltar.... Aixxx...coi!!! em vaig quedar amb les ganes de coneixer-te!!!! A veure si la propera t'apuntes home!!!!!! ;)

    Abogadaaa.... Gràcies per la visita i per la companyia!!!! Vaig estar molt a gust, i em va encantar poder-te conèixer... a veure si vinc a visitar-te més sovint!!! ;)

    Viu i llegeix, igual et dic, tot un plaer coneixer-te, i segur que d'ara en endavant, coincidirem més per la xarxa cibernètica!!! ;))))

    Khalina, és que erem tants... que ens hagues calgut una taula rodona, i em sembla a mi, que no podrà ser...Encantada però, d'haver-te conegut, i això... no ens oblidem mai de somriure!!!!

    Gràcies a tots per passar per casa meva!!! Al sopar espero dedicar-li un post!

    ResponElimina

Diga'm el que penses..... :-D

LA MEVA BOJERIA MÉS GRAN FINS EL MOMENT!

LA MEVA BOJERIA MÉS GRAN FINS EL MOMENT!
SALTAR EN PARACAIGUDES!!! Res millor per celebrar el meu 32è i 33è Aniversari! Espero celebrar-n'he molts i molts més!!!!

SI ET CAL UN FUSTER...

En conec un de molt bo, només m'has d'escriure i t'informaré encantada! escriu-me!